Waar moet ik nieuwe vestigingen openen?

Aanleiding case:

Voor een grote landelijke retailer is een algemene analyse gemaakt, waarin de doelgroep is vastgesteld.

Aanpak:

De klanten en de prospects zijn geanalyseerd op basis van postcodekenmerken. De doelgroep is vastgesteld. We weten nu concreet waar deze doelgroep woont en kunnen de doelgroep heel gericht aanwijzen in Nederland.

Zodoende kunnen we van elke plaats en regio in Nederland de potentie bepalen. En kunnen we vaststellen wat de mogelijkheden voor potentiële nieuwe vestigingsplaatsen zijn.

Eerst wordt gekeken waar veel doelgroep woont. Daarna kan van een plaats of regio de potentie berekend worden.

Met deze resultaten kan een retailer in deze regio gaan zoeken naar de geschikte locaties om een vestiging te openen.

Resultaten:

Er is een duidelijke kaart waar de geschikte doelgroep woont. En er zijn betrouwbare berekeningen van de potentie vanuit de verschillende voorgestelde plaatsen.

Concreet effect:

  • Het zoeken naar en het beoordelen van nieuwe vestigingsplaatsen is kostbaar, tijdrovend en riskant.
  • Dankzij deze analyses is het proces effectiever:
    • het kost minder tijd om de goede plekken te zoeken.
    • de potentiële plekken kunnen beter worden beoordeeld.

.