Data Analyse

We vergelijken je klantenbestand met de rest van Nederland (o.b.v. 200 kenmerken). Zo weten we wie en waar je klant of prospect is. En… wie en waar potentiële klanten of prospects met een vergelijkbaar profiel zijn. Deze inzichten passen we direct toe. Ontvang vanuit de data-analyse uitgebreid advies. Een concreet plan om vervolgstappen te bepalen voor je onderneming. De inzichten uit de analyse en de aanbevelingen uit het plan kunnen we meteen toepassen in marketingcampagnes om direct meetbaar resultaat te boeken. Zo komen theorie en praktijk ineens samen. En wordt je marketing écht slimmer. Elke dag.

Lees hier een aantal inspirerende cases van Happy Data.

Data Marketing

Een rapport is geen resultaat. Omzet of meer klanten, dát is resultaat. We willen de uitkomsten van de analyses dus graag toepassen in marketingcampagnes, zowel online als offline. Pas als we dingen concreet gaan toepassen om daarmee het resultaat en het rendement te verbeteren hanteren we daarvoor dan ook pas een vergoeding. We willen de inzichten en resultaten uit een analyse omzetten in daadwerkelijke data gedreven marketing campagnes. We kunnen de inzichten gebruiken om bijvoorbeeld verschillende boodschappen te gebruiken voor verschillende doelgroepen, of om verschillende kanalen in te zetten voor verschillende doelgroepen. Hiermee kun je direct meer rendement maken. Inzichten direct toepassen en testen! Dankzij de brede dienstverlening van onze Happy bedrijven kunnen we de kennis uit klantdata en uit de analyses direct toepassen. Data-inzicht + toepassen = resultaat.

Lees hier een aantal inspirerende cases van Happy Data.

Data Verrijking

Je eigen klantenbestand verrijken met extra kenmerken op postcodeniveau? Klanten en prospects in je eigen database scoren op basis van een scoremodel uit een analyse? Ook dat kunnen we verzorgen voor je. Meer kennis toevoegen over je klanten en prospects kan er voor zorgen dat je nog gerichter aanbiedingen kunt doen in upsell of cross-sell campagnes. Dit zorgt direct voor meer rendement. Niet op campagne niveau of eenmalig, maar structureel.

Lees hier een aantal inspirerende cases van Happy Data.

Business-to-Business

Onze expertise beperkt zich niet tot consumentendata. Ook op het gebied van Business-to-business analyses kunnen wij je helpen! Met behulp van specifieke B2B analyses geven wij inzicht in je zakelijke klanten of in je marktpotentieel. Naast het creëren van inzicht kunnen we ook op de B2B markt verschillende vervolgacties definiëren en zorgen voor meer rendement. We kunnen bijvoorbeeld de beste “look-a-likes” van je bestaande klanten selecteren uit een marktdekkend bestand met 1,7 miljoen bedrijfsadressen in Nederland. Hiermee kunnen we direct aan de slag met gerichte marketingacties om nieuwe klanten te werven. De juiste doelgroep bereiken met de juiste boodschap op het juiste moment.

Lees hier een aantal inspirerende cases van Happy Data.

“Een rapport is geen resultaat. Omzet of meer klanten, dát is resultaat.”- Mathijs Visser (Founder Happy Data)
Marketing is mensenwerk

Maar om de juiste mensen te bereiken en te begrijpen is het fijn om te weten wie zij zijn. Wat ze beweegt. En waar ze zich bevinden. Dat kun je natuurlijk doen op basis van buikgevoel. En dat kan zomaar goed uitpakken. Maar je keuzes kunnen ook zomaar alleen jouw keuzes zijn. En niet die van je klanten of prospects. En dan schiet je mis. En is je budget verdwenen. Daar krijgen wij nou buikpijn van. En omdat wij meer van resultaat houden dan van buikpijn, zijn wij Happy Data gestart. Vandaag analyseren, morgen interpreteren, overmorgen acteren en dan blijven leren. Zo komen theorie en praktijk ineens samen.

Data-analyse is niet nieuw

Helemaal niet zelfs. Het is te vaak nog ouderwets hoogdravend. En wollig. Een duimendik onderzoeksrapport strandt niet zelden diep achterin de bureaulade van de marketingmanager. En komt daar alleen heel even uit tijdens het maken van de jaarplannen. Zonde! Want juist door snel, slim en voordelig data te achterhalen, te interpreteren en toe te passen, creëer je resultaat. Verwacht van ons dus geen duimendikke rapporten. Wij brengen je liever snel de meest relevante inzichten. Om daar samen direct meetbaar resultaat mee te kunnen boeken. Want daar wordt iedereen happy van.